Részletes kiírás

VOLÁN RALLYE HISTORIC – hagyományőrző veteránautós túra,

az MNASZ Historic Regularity Kupa 2017 első futama

2017 május 20-21.

Részletes kiírás


1. Szervező

Szólabor Kft. Adószám: 22765453-2-07, Cégjegyzékszám: 07-09-018756.
1.2 Hivatalos elérhetőségek

A Szólabor Kft címe: 2462 Martonvásár, Báthory Köz 1. Email: volanrali@gmail.com, telefonszám: 0036/20-391 5188.
1.3.Felügyelő testület

A verseny felügyelői jogkört Sándor István látja el.

A vezető sportbírói feladatkört a versenyigazgató látja el.

Az időellenőrző (IE) állomásokon Krepsz Zoltán és Oláh József MNASZ sportbírók lesznek jelen.

A járművek technikai átvételét Erőss János technikai ellenőr végzi.

2. A rendezvény jellege

Nemzetközi veteránautós rendezvény, amelyen a résztvevők lehetőséget kaphatnak veterán járműveik technikai, valamint saját vezetéstechnikai és mentális felkészültségük lemérésére. Szigorúan nem a gyorsaság, vagy a minél magasabb csúcssebesség elérése a cél. A starthelyszín Martonvásár a mezőny a Bakony tájain halad. A teljes távon a legmagasabb átlagsebesség maximum 50 km/óra. Az átlagsebesség betartását a szervező szigorúan ellenőrizi, az időméréses szakaszokon és az etapokon egyaránt. A teljes útvonalon a magyarországi Kresz szabályai érvényesek, azokat minden körülmények között be kell tartani. A Bakonyerdő Zrt. és a Verga Zrt. területein az ott előírt szabályokat kell kötelezően betartani. A rendezvényen veteránautók, youngtimerek és mai modern autók egyaránt részt vehetnek.

2.1. Résztvevők száma

A résztvevő járművek száma: legfeljebb 45

2.2. A rendezvény időtartama és távja

A Volán Rallye Historic teljes hossza: kb. 450 km. A futam időtartama két nap, május 20., szombat és május 21., vasárnap.

2.3. A rendezvény jogi keretei

A jelen kiírás által meghatározott szabályok, továbbá az 1988. évi I. törvény (a közúti közlekedésről), az 1/1975 (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (Kresz), és a 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet (a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről) szabta keretek. Továbbá a szabályok tekintetében az MNASZ Historic Regularity Kupa alapkiírásában (Alapkiírás) foglaltak az irányadóak.

3. Járművek

Minden járműnek alkalmasnak kell lennie a közúti közlekedésre a magyar törvényi feltételek szerint, és rendelkeznie kell érvényes forgalmi engedéllyel, kötelező biztosítást igazoló dokumentummal és tűzoltókészülékkel. Külföldi hatósági jelzésű autók is nevezhetnek, amennyiben azok megfelelnek a magyarországi forgalomban tartási szabályoknak. További elvárás az átlagsebesség mérésére használatos eszköz tápellátását biztosító, a versenykiírásban meghatározott műszaki paraméterű csatlakozó aljzat megléte.  Amennyiben ilyen nincs kiépítve a járműben, a szervező az autó 12V-os elektromos aljzatához csatlakozó töltőt biztosít, 2000 Ft-os díj ellenében.

3.1. Járművekre vonatkozó előírások

A benevezett járművek dokumentumait, műszaki állapotát, a közúti közlekedésre való megfelelőségét és a tápellátás kiépítését a rendező megbízásában az ATB által delegált technikai ellenőr ellenőrzi a verseny előtti gépátvételen. A benevezett járművek számára kötelező kiváltani az úgynevezett Regularity Pass-t, azaz hivatalos nevén Historic Regularity Car FIA gépkönyvet. Ezt az MNASZ adja ki a jármű üzembentartójának, díját a mindenkori MNASZ díjtétele szabályozza. Abban az esetben, ha a benevezett autónak nincs Historic Regularity Car FIA gépkönyve, a versenyző úgynevezett napi licenszet válthat a gépátvételkor, ennek díja autónként és naponként 3000 Ft.

3.2. Abroncsok

A Volán Rallye Historic aszfalton és a Bakonyerdő Zrt. területein aszfalt és murva utakon zajlik. Előírás a közúti közlekedésre alkalmas állapotú, az autóhoz előírt méretű gumiabroncs használata.

3.3. Műszaki segédeszközök és mérőműszerek

Engedélyezett mindenféle útvonalszámláló és (analóg vagy digitális) óra, továbbá átlagsebesség mérő használata.

3.4. Járműváltás

A Volán Rallye Historic eseményen van arra módjuk a csapatoknak, hogy technikai probléma esetén járművet váltsanak. Ezt kötelező előre jelezni a rendezőségnél. Az új jármű rajtszáma azonos az eredetileg használtéval.

3.5. Vezető és utas helycseréje

A futamon az utas és a vezető helyet cserélhet, erre vonatkozóan nincs tájékoztatási kötelezettsége a résztvevőknek.

3.6. Reklám az autón

Felháborodást keltő és a rendezvény érdekei ellen ható reklámok nem helyezhetők el a járműveken. A rendező fenntartja magának a jogot, hogy kötelező, szponzori reklámokat helyezzen el a járműveken. A reklámokat a szervezők a rajt előtti műszaki ellenőrzés alkalmával adják át a résztvevőknek. A matricákat a futam teljes időtartama alatt jól látható, tiszta állapotban kell tartani.

3.7. Ralifeliratok elhelyezése

A rajtszámok és a rali matricájának elhelyezése minden járművön kötelező. A ralimatricát az autó elején (motorháztető, homlokfal, ahogy a jármű kialakítása lehetővé teszi), a rajtszámokat az első oldalajtókon (jobb- és bal oldalt) kell elhelyezni. Ezeket a szervezők biztosítják és a műszaki ellenőrzés alkalmával adják át a résztvevőknek. A rendszámokat semmilyen körülmények között nem takarhatják a ralifeliratok, rajtszámok és matricák.

4. Nevezés

A nevezési határidő: 2017. május 15., 24.00 óra.

4.1. Online nevezés

A Volán Rallye Historic eseményre a www.volanrali.hu oldalon található Nevezési Lap kitöltésével lehet jelentkezni. A nevezéssel kapcsolatos kérdéseket a volanrali@gmail.com email címre lehet elküldeni.

4.2. Szabályok elfogadása

A nevezés leadásával, az online regisztráció kitöltésével a csapatok alávetik magukat a szervezők előírásainak.
4.3. Nevezési díj

A nevezési díj: 60 000 HUF + ÁFA. A nevezést akkor fogadja el a szervező, ha a nevezési díjat határidőre, azaz legkésőbb május 15, 24.00 óráig a jelentkező átutalja, vagy a szervezőkkel egyeztetett időpontban és helyszínen készpénzben befizeti. A fogadó bank: Kápolnásnyék és Vidéke takarékszövetkezet. Számlaszám: 57800040-10043165

4.4. A nevezési díjért adott szolgáltatások

A nevezési díj tartalmazza a szombat esti szállást két fő részére a négycsillagos Hotel Hasik (www.hasik.hu) szállodában (8597 Döbrönte, Fő utca 4.). Az ellátás a verseny alatt a benevezett két fő részére: 20-án, szombaton ebéd és este svédasztalos vacsora. 21-én, vasárnap reggel svédasztalos reggeli, majd ebéd.

4.5. Nevezés visszavonása

Nevezői lemondás esetén a nevezési díj 50 százaléka abban az estben jár vissza, ha a lemondás május 6.-ig megtörténik. A nevezést csak a rendező engedélyével lehet átruházni. Ha a verseny a rendező érdekkörben felmerült ok miatt elmarad, a nevezési díj levonás nélkül visszajár a nevezőnek.

4.6. Sajtóközvetítés

A nevezés leadásával a csapatok egyetértésüket adják ahhoz, hogy a szervező az esemény ideje alatt készített fényképeket, videókat, beszámolókat korlátlanul felhasználhassa. Ezen kívül a csapatok a nevezésekkel egyetértésüket adják ahhoz, hogy adataik (nevük, nemzetiségük, autóik adatai) nyilvánosságra kerüljenek. A résztvevők a rendezvény szervezőivel és a különféle sajtó orgánumokkal szemben semmiféle igénnyel nem léphetnek fel. A résztvevők személyes adatait a szervező nem adja tovább harmadik félnek.

5. A rendezvény technikai lebonyolítása

5.1. Előzetes időterv

Május 20., szombat:

Rajt: Martonvásár, Emlékezés tere. Gépátvétel: 08.00 órától. Tervezett rajt: 11.00 óra.

Cél: Döbrönte, Hotel Hasik parkoló. Első autó várható érkezése: 16:00 óra.

Esti szakasz:

Rajt: Döbrönte, Hotel Hasik parkoló. Tervezett rajt: 19:00 óra.

Cél: Döbrönte, Hotel Hasik parkoló. Első autó várható érkezése: 21:00 óra.

Május 21., vasárnap:

Rajt: Döbrönte, Hotel Hasik parkolója. Első autó várható rajtideje: 11.00 óra.

Cél: Martonvásár, Emlékezés tere. Első autó várható érkezése: 15.00 óra

 

5.2. Dokumentumátvétel

A rajt helyszínén, 08.00-10.00. óra között. Kötelező bemutatni a nevezés visszaigazolását, a jármű és a vezetők érvényes dokumentumait (forgalmi engedély és vezetői engedély), a kötelező biztosítás igazolását, harmadik személy tulajdonos esetén a használatra vonatkozó meghatalmazást. A szervező ezzel egyidejűleg átadja az átlagtartás méréséhez használatos GPS navigációs eszközt, a rajtszámokat, a verseny matricáját, a szponzor matricákat, az itiner füzetet és a menetlevelet.

5.3. Műszaki átvétel

A rajt helyszínén, 08.00-10.30 óra között. Minden esetben a dokumentumok átadása után történik. A műszaki átvétel során az autó alapvető műszaki állapotát, a kötelező tartozékok meglétét, a gumiabroncsokat ellenőrizzük. Ha a jármű indulásra alkalmas állapotban van, az indulás előtt az itiner füzetek végén lévő rubrikába jóváhagyó pecsétet tesz a technikai ellenőr.

5.4. Ünnepélyes díjátadó
A cél helyszínén, május 21-én. Minden kupát és elismerést a helyszínen ad át a szervező.

6. Résztvevői előírások

6.1. Személyi feltételek

A kupasorozat versenyein egy versenyjárművel 2 versenyző nevezhető, akik közül az egyik versenyző vezető versenyzőként nevezendő. A versenyeken vezető versenyzőként részt vehet bárki, akinek a magyarországi hatósági előírásoknak megfelelő érvényes vezetői engedélye van. Az eseményen minden résztvevőnek rendelkeznie kell az MNASZ által kiállított, 2017-es évre szóló „Regularity versenyzői igazolvánnyal” . Ez utóbbit  a csapat mindkét tagja, azaz a sofőr és a navigátor számára is kötelezően ki kell váltani. A versenyzői igazolványt az MNASZ honlapján (www.mnasz.hu) kell kérvényezni. Díja: 2500 Ft/ versenyző. Amennyiben a versenyzők ezt elmulasztják kiváltani, akkor lehetőségük van a futamok rajtjánál a regisztrációt elkészíteni. Ebben az esetben az igazolvány díja 3500 Ft/versenyző.

6.2. A rendezvény hivatalos órája (pontos ideje)

Az esemény teljes ideje alatt kizárólag a szervezők által meghatározott idő számít, ezt egy pontosan beállított óra mutatja az időellenőrző pontokon és a rajt- valamint célhelyszínen.

6.3. Közúti szabályok

A Volán Rallye Historic eseményen minden csapat saját felelősségére vesz részt. Továbbá betartja a Kresz szabályokat és a biztonságos közlekedésért saját maga felel. A szervező fenntartja magának a jogot, hogy a résztvevőkre büntetést szabjon ki, vagy kizárja azokat, ha közlekedési szabálysértést követnek el, illetve nem tartják be a Bakonyerdő Zrt., valamint a Verga Zrt. területein az ott meghatározott előírásokat. A résztvevők vállalják, hogy a Bakonyerdő Zrt. és a Verga Zrt. területein okozott környezeti és egyéb károkért saját maguk viselik az anyagi és erkölcsi felelősséget.

6.3. Kiesés, újraindulás

Ha egy csapat egy etapot műszaki okokból nem tud teljesíteni, van lehetősége arra, hogy a következő etapokon újból bekapcsolódjon a versenybe. Az ide vonatkozó büntetési tételeket lásd a szabályzat 12. pontjában.

6.4. Műszaki segítség

A rendezvényen a műszaki segítségnyújtást a Magyar Autóklub látja el. Az elsősegély esetén követendő lépéseket az itiner füzet tartalmazza. A résztvevők saját szervizautót is használhatnak, de ezt be kell jelenteniük a szervezőknek.

6.5. Útlezárások

Útlezárások esetén a résztvevőknek a terelési útvonalon kell haladniuk, ameddig az eredeti, itinerben is jelzett szakaszokat el nem érik. Amennyiben a szervező tudomást szerez egy előre nem ismert terelésről és útlezárásról, akkor a soron következő etap szakasz rajtjánál értesíti a résztvevőket az útvonal módosításról. Ha előre nem tervezhető esemény történik (például baleset miatti útlezárás), akkor az érintett szakaszokkal kapcsolatos időmérést a szervezőnek joga van törölni vagy a résztvevők mindegyikénél átlagidőt megállapítani.

 6.6. Sportszerűtlen viselkedés

Az a résztvevő, aki a közlekedés többi résztvevőjével, a többi csapat vagy a futam szervezőivel szemben sportszerűtlenül viselkedik, büntetést kap. Ennek mértékét a Felügyelő testület határozza meg.

6.7. Sebességmérések
A rendezvény szervező fenntartja magának a jogot, hogy titkos sebességméréseket végezzen a résztvevők, kísérőik, illetve a szervizautók esetében. Ha szervező sebességtúllépést tapasztal, büntetőpontokat ad a versenyzőnek, ennek mértéke 600 hibapont. A megengedett legnagyobb sebesség több mint 50 százalékos túllépése a futamból való kizárással jár.

7. Feladatok kiadása

7.1. Itiner

Az időterv mellett a futam minden részletét tartalmazza. A távolságokat kilométerben adjuk meg a teljes útvonalon. Az itiner térképvázlatokat is tartalmaz, az útirányokat jelekkel mutatjuk.

7.2. Áthaladási ellenőrző pontok

A szakaszokon meghatározott számú ellenőrző pontot álltunk fel. Ezeket az időre tekintet nélkül megközelíti a résztvevők, és áthaladást igazoló pecsétet kap a sportbírótól. Minden ellenőrző pont szerepel az itinerben. A szervező titkos ellenőrzési pontokat is kijelölhet, ezek nem szerepelnek az itinerben. Az ellenőrző pont kihagyása a 12. pont szerinti büntetést vonja maga után.

7.3. Időellenőrző állomás

Minden etap elején és végén időmérő ellenőrző állomáson kell megjelenniük a járműveknek. Ennek kezdetét sárga órajel mutatja, magát az időellenőrző állomást piros órajel jelzi. A menetlevélen feltüntetett megadott időre figyelemmel kell megjelenni az állomáson úgy, hogy a sárga jelzésen belüli területre 1 perccel az előírt idő előtt már be lehet hajtani. A piros jelnél viszont pontosan az előírt időben kell átadni a menetlevelet a sportbírónak. Ha túl korán vagy túl későn érkezik a résztvevő az időellenőrző állomásra, büntetést kap, a 12. pont alapján.

A megengedett legnagyobb késés két IE állomás között maximum 20 perc lehet, illetve a teljes verseny alatt maximum 40 perc lehet.

Az állomások maximum az utolsó versenyző ideje + 40 percig tartanak nyitva. Az adott állomásra, itt jelölt időpontnál később érkező versenycsapat jelentkezési ideje nem regisztrálható.

7.4. Egyenletes sebesség mérése

Az etapokat úgynevezett speciál szakaszok (Itiner jelölésben: SS) egészítik ki, ezeken folyik időmérés, meghatározott átlagsebességet kell tartani minden egyes szakaszon. Az aktuális napi szakaszokra érvényes átlagsebességről szóló tájékoztatót a futam, illetve az egyes résztávok előtt kapják kézhez a nevezők. A speciál szakaszokon az induláskor átvett, és az autó elektromos rendszeréhez bekötött mérőeszköz segítségével, műholdas követéssel két ponton mérjük meg az autók átlagsebességét. Aki a mért ponton vett adatok alapján eltért a megadott átlagsebességtől, hibapontot kap. A speciál szakaszok hossza: összesen körülbelül 120 km. A speciál szakaszok az itinerben szürke háttérszínnel szerepelnek, kezdetüket és végüket SS, illetve áthúzott SS feliratok jelzik. Az út mellett táblákkal külön nincs jelezve a speciál szakaszok eleje és vége, ugyanakkor a szakaszok kezdete és vége jól azonosítható útburkolati jelhez, Kresz táblához vagy egyéb műtárgyhoz kapcsolódik. A speciál szakaszok elején és végén nem kell megállni. Kivételt képez a Farkasgyepű – Huszárokelőpuszta, a Bakonybél – Kőrishegy radarállomás, illetve a Kőrishegy radarállomás – Bakonybél szakasz, ezeken állórajttal indulnak az autók. Az állórajtos szakaszt sportbíró és külön erre a célra készített zöld színű tábla jelzi.

 7.5 .GPS alapú sebességmérő eszköz

Az időmérés e célra kifejlesztett mérőeszközzel, illetve arra írt speciális programmal zajlik. Az időmérés GPS helymeghatározó rendszerrel és GPRS adatátviteli technológiával folyik. A mérőeszközt a rendező biztosítja a résztvevőknek, akik aláírásukkal igazolják, hogy az eszközt átvették és rendeltetésszerűen használják. A résztvevők tudomásul veszik, hogy az eszköz elvesztése, nem rendeltetésszerű használatból adódó megrongálása esetén 25 000 HUF+áfa díjat kötelesek fizetni a rendezőnek. A mérőeszközhöz kábellel csatlakozó, mágneses GPS antenna is tartozik, amit az autó tetejére kell rögzíteni. A mérőeszköz az autó 12 vagy 6V-os csatlakozó aljzatáról (szivargyújtó) kap áramot. Minden résztvevő maga köteles gondoskodni a mérőeszköz tápellátásának meglétéről, kiépítéséről. A mérőeszköz tápcsatlakozója 2,1 mm-es belső átmérőjű csatlakozót fogad. Általános specifikáció: DC csatlakozó, 5,5 mm/2,1 mm, hossz 9,5 mm.

7.6. Menetlevél

A rajt előtt a nevezők menetlevelet kapnak, ezen szerepel a rajtszám szerinti startidő, valamint az egyes etapok teljesítésére megadott idő, továbbá az egyes speciál szakaszokra előírt átlagsebesség. A menetlevelet a résztvevőknek a nap végén át kell adniuk az utolsó szakasz végén lévő időellenőrző állomás sportbírójának. Ha a menetlevél megsemmisül, az etapidők elvesznek, és a versenyző a 12. pontban leírt büntetést kapja.

7.7. Napi eredményhirdetés

Szervező a szombati napi program végén kifüggeszti az eredményeket a Hotel Hasik előterében lévő tájékoztató táblára.

8. Tiltakozás, óvás
Óvások, fellebbezések az FIA Sportkódex előírásai szerint nyújthatóak be. Az óvási és fellebbezési díjak összegét az MNASZ díjtételei szabályozzák

9. Eredmények

9.1. Hivatalos hirdetmények

A Volán Rallye Historic futamot az a csapat nyeri, akinek a legkevesebb hibapontja van. A további sorrendet a hibapontok növekvő sorrendje alapján kell meghatározni. Az MNASZ Historic Regularity Kupa pontozását az Alapkiírás szabályozza.

9.2. Helyszín és időpont

A Volán Rallye Historic helyszínére és a futam időpontjára vonatkozó adatokat a www.volanrali.hu internetes oldal, valamint az itiner tartalmazza.

9.3. Egyenlő pontszám
Pontegyenlőség esetén az a résztvevő nyer, amelyik az első egyenletességi időméréses speciál szakaszon kevesebb hibapontot gyűjtött. Ha itt is pontegyenlőség áll fenn, úgy a következő szakasz eredménye számít

10. Elismerések

Az abszolút értékelésben és az egyes kategóriákban az első három helyezett teljesítményét egyedileg készített kupával ismeri el a szervező. A szervező különdíjakat is kioszt.

11. A rendezők és a résztvevők felelősségvállalása

11.1. Felelősség
A résztvevők saját kockázatukra vesznek részt a rendezvényen. Büntetőjogi felelősségük van az általuk és az autó által okozott károkra. A résztvevők a nevezési lap kitöltésével lemondanak a rendezvénnyel kapcsolatban keletkező károk esetén mindenféle követelésükről, és tudomásul veszik, hogy a rendező nem vállal felelősséget az általuk okozott károkért és az esetleges személyi sérülésekért, halálesetekért.

11.2. Bejegyzett egyéb tulajdonos nyilatkozata

Ha a résztvevők nem a saját tulajdonukban lévő autóval indulnak a futamon, be kell mutatniuk a szervezőnek a tulajdonos hozzájáruló nyilatkozatát, hogy tudomásul veszi a jármű részvételét a futamon és tudomásul veszi az azzal kapcsolatos felelősségvállalást.

11.3. Felelősség a rendezvény félbemaradása esetén

A szervezők fenntartják a jogot, hogy a szervezetek, hivatalok által elrendelt vagy biztonsági okból szükségessé vált módosításokat a kiírásban módosítsák, illetve akár le is mondják a túra egyes részeit, ha ez rendkívüli események miatt szükségesség válik. Mindezt úgy tehetik meg, hogy velük szemben a résztvevők bármiféle anyagi kártérítési igénnyel felléphetnének. E feltételeket a résztvevők a nevezési lap kitöltésével magukra nézve kötelezőnek ismerik el és elfogadják. A résztvevők eltekintenek minden civil-, kereskedelmi- és büntetőbíróság előtt indított pertől. Ha a rendezvény félbeszakad hatósági utasításra vagy biztonsági okokból, akkor nincs mód a nevezési díj visszafizetésére vagy bármilyen további kártérítési összeg kifizetésére.

12. Értékelés és büntetőpontok

Az MNASZ Historic Regularity Kupa alapkiírása szerint.

Korai érkezés időellenőrző állomásra: 360 hibapont

Késői érkezés időellenőrző állomásra: 180 hibapont

Időellenőrző állomás kihagyása: 1000 hibapont

Áthaladás ellenőrző (ÁE) állomás kihagyása: 1000 hibapont.

Mért szakasz kihagyása: kategória utolsó idő + 600 hibapont

Mért szakaszokon az átlagsebességnek megfelelő ideális időtől való eltérés: 1 hibapont/0,1 mp

A rendőrség által jelentett közlekedési szabálysértés: 600 hibapont

Ha a mért szakaszon a mérés valamely okból nem értékelhető, az adott csapat a szakaszon elért átlag időt kapja, továbbá 200 hibapontot

A menetlevél bármiféle javítása, manipulációja kizárást von maga után.

Holtverseny: az egyforma pontot elért versenyzők közötti holtversenynél az idősebb vezető versenyző által vezetett egység kerül előnybe.

 

Részletes kiírás” bejegyzéshez 1 hozzászólás

  1. Visszajelzés: Szabályok |

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.